title
کد خبر: 19046
00
عوارض مصرف شکر بر بدن /اینفوگرافیک

مصرف بیش از حد شکر علاوه بر افزایش شیوع دیابت بر مکانیسم بدن تاثیر منفی می‌رگذارد.

به گزارش بهداشت نیوز، شکر سیستم ایمنی بدن را از کار می‌اندازد به طوری که پس از هر بار مصرف محصولات شکردار گلبول‌های سفید بدن (نوتروفیلها) از کار می‌افتند و در بازه زمانی ۲ الی ۵ ساعت بدن کاملا آماده آلوده شدن به هر نوع ویروس یا باکتری خواهد بود.

بر اساس تحقیقات پس از هر بار خوردن مواد شیرین سیستم ایمنی بدن تا ۷۵درصد کارایی خود را از دست می‌دهد و این دقیقا بهترین زمان برای فعال شدن میکروب‌ها و ویروس‌ها است.
 
شکر ماده‌ای بدون ویتامین و مواد معدنی است و فیبر موجود در آن تعادل مواد معدنی بدن را بر هم می‌ریزد.
 
شکر ماده‌ای زائد است که بدن انسان قادر به هضم و جذب آن نیست از این رو برای اینکه ساختار ملکولی شکر شکسته شود بدن مجبور است از مواد معدنی محلول در بدن مصرف کند تا بتواند شکر را هضم کند.
 
 عوارض مصرف شکر بر بدن / اینفوگرافی
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.